Kannattaako blogista pitää taukoa?


Oletko koskaan pitänyt taukoa bloggaamisesta? Entä oletko harkinnut sitä? Minä olen. Siis pitänyt taukoa.

Itselläni tauon pitämiseen on liittynyt olennaisesti muu elmäntilanne. Arki on ollut kuormittavaa eikä voimavaroja ole tahtonut löytyä. Kun mieli on maassa ja kuormittunut, tuntuu, että kaikki ajatuksetkin takkuaa.

Olen pitänyt kaksi kertaa pidemmän blogitauon. Molemmilla kerroilla se kesti n. 5 viikkoa. Tuona aikana en kirjoittanut yhden yhtä postausta.

Moni pelkää pitää taukoa bloggaamisesta, koska he pelkäävät, että lukijat häipyvät. No, mitä tapahtui? Loppuiko lukijoiden tulo?

Ei. Toki lukijoita tuli vähemmän kuin normaalisti mutta ei lukijamäärä nollaan mennyt. JA se oli huojentava tieto.

Kun sitten aloin bloggaamaan säännöllisemmin, huomasin, että "normaaliin" tasoon pääseminen vei keskimäärin 4 viikkoa.

Mikä saa bloggaajan pitämään taukoa? No se elämä ja arki voi olla yksi syy. Toinen voi olla työelämän muutokset, opiskelupaikan saanti, lapsen saanti ja ihan vaan inspiraation hukkuminen.

Sinun parhaille lukijoille tauko voi olla pettymys. Siksi kannustan ja suosittelen aina kirjoittamaan postauksia etukäteen ja ajastamaan niitä, että voit rauhassa välillä pitää taukoa kirjoittamisesta. Tällä hetkellä olen kirjoittanut 8 postausta tähän ja tähän toiseen opetusblogiini ja ajastanut ne.

Kun postaukset ilmestyvät kerran viikossa, minulla on 4 seuraavalle viikolle postaukset valmiina. Nyt voin miettiä seuraavat 4 viikkoa, mitä kirjoitan jatkossa.

Oletko sinä pitänyt taukoa bloggaamisesta? Mitä mieltä olet tauosta? Onko se hyvä vai huono juttu?

Ei kommentteja

Kiitos kommentistasi!